Maailma parim piparkoogitainas

 Trummipõrin......ja selle tiitli saab endale konkurentsitult Nami-Namist pärit jõulupiparkookide retsepti järgi valmistatud tainas. Katsetasin möödunud jõulude ajal mitmeid piparkoogitaina variante, aga see oli nendest absoluutselt parim. Mõnusa karamellise maitsega ja hästi õhukeseks rullitav. Glasuuri ka pole vaja, kuigi muidu ma seda väga armastan.


Tainas:

250 g tumedat siirupit (Dansukker)
170 g suhkrut
Kuni 1 pk piparkoogimaitseainet (Santa Maria või Meira)
250 g võid
2 muna
600 g jahu
2 tl soodat
Kuumuta potis siirup keemiseni koos suhkru ja piparkoogimaitseainega. Tõsta pott tulelt ja sega juurde tükeldatud või. Sega seni, kuni või on sulanud. Seejärel lase veidi jahtuda ja klopi juurde munad. Sega sooda jahuga ja lisa segades siirupisegule. Sõtku tainas läbi, paki toidukilesse ja hoia järgmise päevani külmikus.
Rulli tainas jahusel laual õhukeseks ja lõika piparkoogivormidega välja soovitud kujundid. Küpseta ahjus 200 kraadi juures 6- 9 minutit.

Kommentaarid

Pille ütles …
Ma kiidan ka taevani :) KOrraks isegi mõtlesin tänavu midagi uut proovida, aga lõpuks tegin ikka oma vana head lemmikut :P
Jaanika ja Signe ütles …
Kuigi tuleb tõdeda, et minu jaoks on see uus lemmik, kavatsen ma kõigi järgmiste jõulude ajal vaid seda retsepti kasutada :)
Anonüümne ütles …
Tegin esimest korda elus ise piparkoogitainast teie retsepti järgi ja ma olen eriti 6nnelik selle 6nnestumise yle.Olen ise suur kypsetaja ja kokkaja, aga polnud kunagi piparkoogitainast teinud,nyyd voin endale yhe lisa + kirja panna.Suured-suured tänud Teile.Teie blogist olen leidnud veel palju häid ideid mis on leidnud ka teostust.
Jaanika ja Signe ütles …
Aitäh, Anonüümne ja me rõõmustame koos Sinuga, et Sul piparkoogitainas õnnestus. Head piparkookide krõbistamist :)
Anonüümne ütles …
Appi-appi! Tegin selle retsepti järgi, aga tainas ei püsi koos, pudeneb laiali. Väga rasvane on ka. Panin siis esmalt jahu juurde, aga laiali pudeneb ikka, täiesti voolimatu ja vormimatu. Milles võib probleem olla? Kas annab veel päästa?
Jaanika ja Signe ütles …
Anonüümne, pole aimugi, miks selle tainaga Sul nii juhtus. Oleme selle retsepti järgi piparkooke valmistanud juba mitmeid aastaid ja tainas õnnestub alati 100 %, vaieldamatult parim retept, mida proovinud oleme.
Anonüümne ütles …
Kui piparkoogimaitseainet ei ole kuskilt saada, siis milliseid maitseaineid ja kui palju ma peaksin kasutama?
Anonüümne ütles …
Kui piparkoogi maitseainet ei ole saada võib kasutada:
1sl jahvatatud kaneeli
2tljahvatatud nelki
1sl jahvatatud kardemoni
KK ütles …
Asendasin 2 dl tavalist jahu 2 dl täisterajahuga, pidi küll otse küpsetuspaberil rullima (võibolla siiski ainult minust tulenevalt) ja kooke vormima, aga väga maitsvad tulid tõesti!
Esimene nullist piparkoogitegu :)
Anonüümne ütles …
Otsustasin see (eelmine) aasta elus esmakordselt ise piparkoogitainast teha ja kasutasin sinult saadud retsepti. Pean nõustuma, et piparkoogid tulid tõesti superhead! Ja kusjuures tainast oli nii lihtne teha, et ma ei saa aru, miks ma siiani pole seda ise teinud.

Lisaks veel tähelepanek, et osa tainast jäi kasutamata ja seisis külmkapis peaaegu kuu. Nüüd sain lõpuks aega, ka see ära teha ja peab ütlema, et need piparkoogid tulid veel paremad. Oli rohkem vürtsikust ja maitset, küllap seismisega tulid need paremini esile. Ühesõnaga järgmiste jõulude ajal teen taigna juba detsembri alguses valmis, siis on see õigeks ajaks hästi maitsestunud.

Veelkord aitäh retsepti eest!
* ütles …
Mul ka küsimus, et ostsin ka nüüd piparkoogi maitseaine (http://www.santamaria.ee/sortiment/maitseained/segud/aid-783/Piparkoogimaitseaine) kas terve pakk taigna kohta siis?
Anonüümne ütles …
Aastal 2012,9.detsember tegin selle retsepti järgi oma esimese piparkoogitaigna.Nüüd on aasta 2016 ja taas otsin ma selle retsepti oma retsepti varudest ülesse. Ütlemata hea ja lihtne retsept. Ja mis saaks olla veel parem kui oma kätega valmistatud ja küpsetatud piparkoogid. Ilusat jõulu ootust! Lugupidamisega Heili ��
Topklots ütles …
Suur tänu retsepti eest, tegin seda natuke ümber ja töötab ka!
Siin on minu versioon sellest - https://heaonparem.blogspot.com.ee/2017/12/piparkoogi-tegu.html
Unknown ütles …
Mina olen lisanud eelnimetatutele ka 1 tl ingverit ja ühe maheapelsini riivitud koore.