Pirni-sinihallitusjuustu pirukas


Olen juba ammu mõelnud, et prooviks soolase ja magusa kooslust. Analoogset sinihallitusjuustu pirukat olen kunagi söönud ka ühes kohvikus ja maitses hästi.Siinse piruka algne idee pärineb raamatust "Pirukad 2". Kuid kasutasin teistsugust tainast, sest mulle tundus, et pirukas võiks muretaignaga maitsta paremini kui lehttaignaga. Samuti lisasin kreeka pähkleid, sest need passivad sinihallitusjuustuga eriti hästi kokku. Hapukoore-muretaigna retsept on võetud ühest vanast, aga heast Salme Masso kokaraamatust ja on originaalis korvikeste jaoks mõeldud. Üldiselt on erinevad soolased quiche'i laadsed pirukad üldse head ja ka see pole erand. Kommentaariks niipalju, et pirnid peksid olema küpsed ja pehmed, siis tuleb pirukas maitsvam. Ja veel- mina küpsetasin seekord ühe suure asemel väikeseid pirukaid tartalette'i vormis. Miskipärast olen üldse viimasel ajal seda vormi palju kasutanud ja mulle meeldivad need pisikesed pirukad rohkem, kuigi maitsevahet ju pole.

Põhi (hapukoore-muretaigen):


1,5 kl jahu
0,25 tl soola
90 g võid
4 sl hapukoort

Täidis:

4 küpset pirni
150 g sinihallitusjuustu
3 dl hapukoort
2 muna
soola, musta pipart
25 g hakitud kreeka pähkleid

Põhja valmistamiseks haki pehme või ja näpi koos teiste ainetega taignaks ning pane tunniks külma. Seejärel suru taigen vormi põhja ja äärtesse ning torgi kahvliga auguliseks ja küpseta 225 kraadi juures 10 minutit.
Koori pirnid ja eemalda südamikud ning viiluta. Lao pirnid põhjale ja murenda peale sinihallitusjuust. Sega omavahel hapukoor ja munad ning maitsesta. Vala segu vormi, puista peale hakitud kreeka pähklid ja küpseta 200 kraadi juures 30 minutit (väiksematele pirukatele piisab 20 minutist). Serveeri jahtunult näiteks koos värske salatiga.

Kommentaarid