Mustikajäätis

See on minu esimene tõeline jäätisetegu, kui välja arvata varasemad mahla ja jogurti "külmutamised". Jäätis on väga mõnusalt kreemine ja mustikane. Ma arvan, et poodi jäätist ostma satun edaspidi õige harva, sest isetehtud jäätis on lihtsalt nii palju parem. Isegi vaatmata faktile, et mul pole jäätisemasinat ja jäätisetegu nõuab omajagu mässamist. Lisaks veel see tore fakt, et isetehtud jäätis on kindlasti kordades tervislikum. See retsept pärineb raamatust "Jäised ahvatlused".

Vaja läheb:

5 dl piima
2 tl vanillisuhkrut
6 munakollast
2 dl suhkrut
2 dl vahukoort
3 dl mustikaid

Kuumuta piim keemiseni. Vahusta munakollased suhkruga kohevaks vahuks ning vala segades juurde piim. Kuumuta seejärel segu nõrgal kuumusel kogu aeg segades umbes 10 minutit kuni segu on paksenenud. Segamine on tähtis selleks, et munasegu tükki ei läheks. Jahuta segu kiiresti külmaveevannil ning lisa vanillisuhkur, kergelt vahustatud koor ja mustikad. Minul jäätisemasinat ei ole ning seetõttu valasin segu madalasse metallkaussi ja asetasin sügavkülma, vahustasin segu iga 30 minuti tagant, kokku umbes 5 korda, et ei tekiks jääkristalle. Segu peab enne serveerimist külmas olema vähemalt 4 tundi. Olen proovinud varasemalt mahlajäätist ka plastnõus külmutada, aga peab ütlema, et metallkausis külmub segu kindlasti kiiremini ja ka kuidagi ühtlasemalt. Või vähemalt nii tundus see mulle.

Kommentaarid