Affogato

Endiselt kohviteemadel ja leidsin "Kohviraamatust" veel ühe väga lihtsa, ent maitsva retsepti. Tegelikult ei teagi, kas see Itaaliast pärit dessert klassifitseerub magustoitude või jookide kategooriasse. Igatahes on asi väga lihtne: vaja on kanget kohvi ja (vanilli) jäätist siis sellises vahekorras, et 2 dl espresso või väga kange kohvi kohta tuleb võtta 400 g jäätist. Mina serveerisin tassidesse nii, et põhja jäätis ja peale kohv. Loomulikult jahutab jäätis kohvi ruttu maha, aga pean tunnistama, et mulle see ülimalt lihtne magustoit/jook maitses ja kuumal suvepäeval on ta kindlasti vägagi nauditav.
***
"Ainult iiri kohv pakub korraga nelja eluliselt vajalikku komponenti: alkoholi, kofeiini, suhkrut ja rasva."/Alex Levine/

18. sajandil elanud Prantsuse diplomaat Talleyrand väljendas oma ootusi kohvi kohta nii:"Noir comme le diable, chaud comme l'enfer, pur comme un ange, doux comme l'amour"/Must nagu saatan, kuum nagu põrgu, puhas nagu ingel ja magus nagu armastus/
***

Kommentaarid

Pille ütles …
Ma olen seda magusat Itaalias paar korda tellinud - väga nauditav!!
Jaanika ja Signe ütles …
Minu arvates võiks ka Eestis kohvikud selle julgelt suvemenüüse võtta, kogu aeg ei taha ju kuumaga lattet, selline jäätisekohv oleks vahelduseks päris mõnus;)