Kaks kalasuppi

Need kalasupid valmisid seoses Nami-Nami kooskokkamise selle kuu teemaga. Ühtlasi peab ära märkima, et see on minu esimene osalemine sedasorti üritusel. Mis puutub nendesse kahte retsepti, siis ei pärine need otseselt kuskilt, kuigi sarnaseid suppe on kindlasti nii Nami-Nami retseptikogus, kui ka kooskokkamise raames valminud. Olen neid suppe valmistanud juba mõnda aega ja retseptid on osaliselt kujunenud ka valmistamise käigus.

Juustune püreesupp grillitud kalafileega on kreemjas ja mahe ning kuulub ka minu lapse lemmiksuppide hulka. Suppi sobib serveerida röstitud saia- või sepikuviiluga.

Supiks vajad:

4 keskmise suurusega kartulit
100- 200 ml kohvikoort
1 suurem porgand
100 g Merevaigu sulajuustu
soola
200 g punase kala fileed (nt. lõhe)
võid

Koori kartulid ja keeda pehmeks ning püreeri koos poole keeduvedeliku, kohikoore ja sulajuustuga. Riivi sisse porgand ning hauta paar minutit tasasel tulel ja maitsesta supp soolaga. Grilli võiga ahjuplaadil või pannil kalafilee tükke umbes 4 minutit ja tõsta supile.

Teiseks supiks valmis tomatine kalasupp, mis kuulub minu enda lemmikute hulka rohke tomatisisalduse pärast ja maitses ka suppe degusteerinud sõbrannale. Ka seda suppi võiks serveerida röstsaiaviiluga. Minu arvates sobib kalasuppide kõrvale lihtsalt sai paremini, aga tegelikult on see ikka igaühe enda otsustada, mis talle rohkem maitseb.

Supiks vajad:

400 g purustatud tomateid
100 ml tomatipastat
1 paprika
200 g valge kala fileed (nt. hõbeheik)
serveerimiseks kappareid
soola, pipart
1 sl pujongimaitseainet (mina kasutan Herbamare oma ja väga meeldib)

Vala potti purustatud tomatid ja tomatipüree ning kuumuta keemiseni. Lõika paprika ribadeks ja lisa puljongimaitseainega tomatisegule ning hauta paar minutit. Seejärel lisa tükeldatud kalafilee ja hauta 5-7 minutit, kuni kala on pehme. Maitsesta supp ja serveeri kappariga.

Kommentaarid

Pille ütles …
Täitsa toredad supid!!