Mango ja kookosega kana

Kui kõik ausalt ära rääkida, siis ma armastan raamatuid, just neid paberist ja mitte ainult kokaraamatuid. Armastan raamatukogusid, raamatupoode ja lugemist. Ma ei teagi üldse kumba ma rohkem armastan, kas lugemist või söögi tegemist. Või kumb neist asjadest mu ellu varem tuli. Igatahes tean, et see juhtus kindlasti enne minu kooliminekut, sest selleks ajaks olin ma vanaemaga juba palju kordi kaneelirulle küpsetanud ja jõudsin lugeda ka ilmselt liiga palju, sest kooliminekuks sain tänu pidevale lugemisele prillid :D
Lugemine ja köögis toimetamie on minu jaoks meditatiivsed tegevused, kus ajataju kaob ja tuju läheb heaks. Ma ei saa öelda, et mulle meeldivad ainult krimiraamatud või ainult elulood või... Mulle meeldivad igasugused raamatud, kui need on hästi kirjutatud.
Juturaamatutest on selgeks saanud tõsiasi, et sõnadega saab luua palju ilmekamaid pilte kui fotokaamera abil, kui sa seda oskad. Nii ongi juhtunud, et vahel juturaamatus on mõni söögikirjeldus nii ilmekas, et suu hakkab vett jooksma ja lihtsalt peab kööki katsetama siirduma.
See mango ja kookosega kanarisoto on inspiratsiooni saanud L. Marklundi põnevikust "Õnnelik tänav". Maitseb väga mõnusalt ja on juba päris- päris mitu korda meie köögis heakskiidu saanud.

Vaja läheb:

3 sl õli
1 sibul
450 g kanafileed
250 g tükeldatud mangot
0,5 l puljongit
4 dl kookospiima
100 g maapähkleid
300 g riisi
soola, pipart

Voki kuumal pannil õlis segades sibul, lisa kana  ja prae läbi. Viimaks lisa tükeldatud mango ja maapähklid, kuumuta ja tõsta kõrvale.
Prae riisi poti põhjas õlis seda pidevalt segades, vala peale puljong ja kuumuta, kuni vedelik on riisi imbunud, lisa osade kaupa kookospiim ja vajadusel ka vett, riisi pidevalt kuumutades ja segades, kuni riis on pehme. Maitsesta sool ja pipraga ning serveeri koos kanaga. Kanasegu võid ka enne serveerimist risoto hulka segada. Mina teen just nii.

Kommentaarid