Makroonid pohla- šokolaadi kreemiga

Ma olen senini valmistanud makroone prantsuse meetodil, aga nüüd otsustasin, et proovin ka itaalia meetodi ära ja mulle väga meeldis, kui kõrgeks makrooni jalg kerkis. Prantsuse meetodil makroone valmistades ei ole mul senini veel nii kõrget jalga tekkinud. Küpsetamistemperatuur ning aeg sõltub minu kogemusel väga palju ahjust ja seetõttu võib see +/- 10 kraadi või mõne minuti jagu kõikuda.
Retsept on pärit siit.

Makroonid:
100 g mandlijahu
100 g tuhksuhkrut
2 x 37,5 g munavalget
25 ml vett
100 g suhkrut
(sinist toiduvärvi)

Kreem:
200 g tumedat šokolaadi
85 g läbi sõela aetud pohlamoosi
35 g võid

Sõelu tuhksuhkur ja mandlijahu kaussi, vala peale 37,5 g munavalget ja sega läbi. Pane suhkur ja vesi potti ning keeda siirupit, kuni see on 118 kraadi C. Samal ajal vahusta ülejäänud munavalge ja vahustades siirup ning vahusta tugeval kiirusel 1 minut, lisa toiduvärv ja vahusta veel 2 minutit. Sega munavaht spaatli abil tõstes jahusegu hulka, aseta pritskotti ja pritsi küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile u 4 cm läbimõõduga kettad. Koputa ahjuplaati altpoolt ja jäta makroonid vähemalt 30 minutiks seisma. Küpseta makroone 140 kraadises ahjus 12- 15 minutit, võta ahjust ning lase jahtuda.
Kreemi jaoks sulata vesivannil šokolaad ning kuumuta pohlapüree. Sega kuuma šokolaadi sisse või ja pohlapüree ning vispelda ühtlaseks ja pane 30 minutiks jahedasse tahenema. Seejärel täida makroonid ja aseta jahedasse maitsestuma. Parimad on üleöö seisnuna.

Kommentaarid